Monday, July 06, 2009

my soon-to-be-new-toy


malam semalam, surfing for a new DC, i encountered Nikon Coolpix P90. Cantik, stylish n has most of the features i am looking for in a DC. Tunjuk la kat SatelitPuaka. Dia kata, "Baik awak amik Lumix. Saya amat rekomenkan nya pada awak!".

"Oh!", i said. "Tapi saya dh biasa pakai Nikon. DC saya yg lama pun Coolpix.". Tapi beliau tetap menyarankan saya untuk beli Lumix berbanding Coolpix tu. Well, ok, i'll give it a chance la.

Then i google-d for Panasonic Lumix DMC-FZ28 seperti disarankan oleh SatelitPuaka. Then, i found this.

Then saya juga baca senarai perbandingan between Lumix FZ28 dengan Nikon D60 (part 1 & part 2).

Hm, menarik jugak Lumix ni. Lepas tu, ada juga baca beberapa entries lagi on Lumix FZ28. Hm, harganya pun within my budget - lingkungan
RM1499/- (faktor yang sangat penting~!). Ni yg membuatkan saya nak cari dan cuba sendiri DC ni. InsyaAllah, moga tercapai impian saya ni yek...next year after the Big Day perhaps... tapi kalau boleh nak jugak before the end of this year.. hihi... ;)


No comments: